SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Torshälla IBK
Innebandy
Pojkar 10

Information sammandrag 24/3 Skjulstahallen!
2019-03-17 14:00
Information inför sammandrag

Söndag 24 Mars i Skjulstahallen A
Behov och aktiviteter inför och under sammandraget som TIBK P10 ansvar för även denna omgång!

Notera i gästboken vad ni kan hjälpa till med - kiosken hanteras enligt föreningens kioskschema.

Gemensamt hjälps vi åt med de aktiviteter som behövs vid sammandraget. Ledarna fokuserar på laget och matcherna och våra barns föräldrar för övriga ansvarsområden.

Matcharrangemang - ~4 pers hanterar mont / demont sarg
En förminskad plan med sarg (spelplan 15 x 30 meter) ska vara uppsatt före matchstart.
I samband med samling hanterar vi sargen, klart kl. 08:15 senast (matchstart kl. 09:00)
I sammandraget (Pojkar blå) ska förminskade målburar användas. Detta görs företrädesvis genom att använda en mindre målbur genom två s.k. extraribba.

Matchvärd -1 + 1 pers (07:45 - 10:3010:30 - 13:30)
Det behövs en matchvärd mellan 07:45-13:30
Matchvärd ska finnas på samtliga sammandragsmatcher. 
Matchvärden bör ha utmärkande klädsel (väst fås på plats) som visar att denne är matchvärd.
Matchvärden stöttar domare och håller koll på publik och ledare. 
Matchvärden har anmälningsplikt till sekretariatet ifall det händer något.
En matchvärd står initialt och tar emot spelare, ledare och föräldrar vid entrén och dirigerar de till omklädningsrum eller hall. 
Efter att sammandraget är startat och det lugnar ned sig kan matchvärden befinna sig vid planen.

Sekretariat -2 + 2 pers (08:00 - 10:3010:30 - 13:30)
Det behövs 2 personer vid sekretariatet mellan 08:00-13:30
Sekretariatets ansvar; Sitta på anvisad plats för överblick av matchen.
Ansvariga för den officiella matchklockan – inga resultat noteras!
Hålla koll på klockan. Starta matchen, stäng av klockan när det ska göras, hålla koll på periodpausen och starta andra perioden.
Musik inför och under periodpausen tillför en trevlig matchupplevelse.
(utbildning på plats vid behov för de som önskar hjälpa till)

Matchtid: 2 x 15 minuter rullande speltid (klockan stängs av vid mål och på domarens tecken). 
Om tiden blir kort till nästkommande match rullar vi klockan helt i andra perioden
Periodpaus tre minuter. Timeout ej tillåtet.
Fyra utespelare + målvakt.

Omklädningsrum -1 pers (07:45)
Det behöver märkas upp omklädningsrum. Närmare besked om hur vi kan fördela omklädningsrum beroende på övriga aktiviteter i hallen.
Uppmärkning av 5omklädningsrum (4 lag + domare)
1. Torshälla IBK
2. Nykvarns IF
3. Onyx IBS
4. Telge SIBK

Hall
Matcherna spelas i Skjulstahallen A1

Spelschema
Torshälla IBK Svart - Nykvarns IF 09:00
Onyx IBS - Telge SIBK 09:45
Telge SIBK - Torshälla IBK 10:30
Nykvarns IF - Onyx IBS 11:15
Telge SIBK - Nykvarns IF 12:00
Onyx IBS - Torshälla IBK 12:45

Vid detta sammandrag kör vi inget inspring utan tar det nästa gång vi får tillfälle att spela i Stiga Sport!


/ Jonas Forsberg, jonas.forsberg@innebandy.se 076-1060176

Nyhetsarkiv
Förmånshäften!2019-03-08 20:15
Sammandrag Nykvarn 17/112018-11-13 17:30
Föräldramöte2018-10-08 18:00
Torshälla Information2018-08-17 17:30
TACK!2017-12-10 22:00
Välkommen Pinge!2017-11-11 13:24
Uppstart av Pojkar 102017-10-06 11:05
 
Våra samarbetspartners:
Facebook