Vi använder Cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt.
Torshälla IBK
Innebandy

Matcharrangemangen
2018-10-31 11:45
A-laget har spelat tre hemmamatcher den här säsongen i Stiga. Runt matcherna jobbar olika lag som sargvakter och funktionärer tillsammans med ca 10 ideella krafter för att genomföra arrangemangen. Här berättar vi om hur det går till en vanlig matchdag och vart man kan hitta instruktionerna om vad man ska göra i de olika uppdragen som lagen har.
Ansvarig för matcharrangemangen är Fredrik Wernqvist. Här berättar han hur det går till.

-Det börjar en dryg vecka före matchen då vi frågar vår grupp av frivilliga vilka som kan hjälpa till just den matchen. Då handlar det om 6 personer i sekretariatet, klocka, protokoll, iBIS, musik, ljus och speaker, samt en matchvärd, entré och kioskansvarig och en person som sköter streamingen. Förutom mig själv som försöker koordinera allt.

-På matchdagen anländer jag till arenan 2,5-3 timmar innan match för att ladda upp aktuella filer till jumbotronen och tillsammans med några andra börja plocka fram rök, ljus entré ljus, och flaggor mm. och rigga.
-1,5 timme före match anländer lagen som ska jobba och då handlar det om att få igång dom. De har hand om sargvakter, kiosk, entré, "dörrvakt" och ljusansvarig.

Trots att Stiga är en fantastisk fin arena så går det tyvärr inte att reglera ljuset från någon annanstans än strömbrytaren så där måste vi placera en person att sköta det. Dörrvakter behövs för att det inte går att låsa dörren mellan A1 och A2 i Stiga. Ofta är det arrangemang i hallen bredvid samtidigt och publik kan gå mellan hallarna.

-Spelarna i laget bygger sargen och när uppvärmningen är igång förbereder vi inspringet, startar upp musikprogram och ljusriggen. Sedan följer det som händer 20 minuter före matchstart ett minutschema där alla i sekretariatet har sina specifika uppgifter. När det är 6 minuter kvar kör vi igång introt till inspringet och laget står på plats för att göra entré.
-När matchen väl börjat är det mesta av mitt jobb klart. Förutom jag så är det Fredrik Von Carlsburg, Kicki von Carlsburg, Johan Mejenqvist, Ronnie Larsson, Gunilla Hellfors, Pierre Skogsmo och Rickard Sjöberg som ofta hjälper till. Det är också många fler som är med och ställer upp när det behövs. Är du intresserad av att hjälpa till med något av allt som ska göras runt någon match får du gärna kontakta kansliet och meddela ditt intresse.

För dig som blivit tilldelad ett uppdrag kan ni läsa instruktioner om vad som ska göras nedan:


Nyhetsarkiv
Kansliet åter bemannat!2019-10-24 07:42
!! Kansliet obemannat !!2019-10-07 12:02
Årsmöte - kallelse2019-06-03 21:00
Patrik tillbaka2019-03-25 09:21
Valberedning 2019-02-28 17:38
Nya träningstider!2018-12-14 13:00
Matcharrangemangen2018-10-31 11:45
Ledarutbildningar2018-10-11 09:04
Klubbprofil 2018/20192018-10-02 14:37
Streama våra matcher2018-09-20 15:51
Medlemsdag lördag 22/9!2018-09-20 13:00
Medlemsmöten 2018/20192018-08-26 10:00
Motionsinnebandy!2018-08-25 12:00
Vad är din grej?2018-07-03 11:31
Årsmöteskallelse2018-06-14 10:27
Sportgruppen utökad2018-04-18 10:14
Ny klubbchef anställd2018-01-14 06:00
Sportlovstradition!2017-12-12 13:13
Och vinnarna är.....2017-12-12 12:29
Ica-Maxi2017-12-08 12:35
Eskilstuna-el2017-12-01 12:59
Åbom tackar för sig2017-11-30 13:36
Movember2017-11-27 14:28
Gräsroten2017-11-16 13:00
Vilken helg!2017-10-23 09:50
Stöd Torshälla IBK2017-10-19 21:00
Distriktslaget2017-10-16 21:37
Lagret är påfyllt!2017-10-08 21:15
Innebandyskolan!2017-10-06 12:40
Uppstart av nya lag2017-09-27 09:52
Junior DM!2017-09-15 15:41
DM2017-09-01 07:28
Tips på sommarträning2017-07-13 20:41
Sommarstängt2017-07-05 15:56
Vänortsutbyte2017-06-29 18:54
Förbundets årsmöte2017-06-14 12:20
Jubileumscupen 20172017-05-08 11:44
Lange i semifinal i VM2017-05-06 07:51
Häng med till Romme2017-02-07 09:36
Ny hemsida2017-01-25 21:17
 
Våra samarbetspartners:
 
Facebook