SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Torshälla IBK
Innebandy

VM slut
Veckan var i helhet bra! Tråkigt att vi missade finalen men Norge var snäppet starkare än oss. Avslutade bra med revansch vinst mot Australien. Min egen insats hade kunnat vara bättre tycker jag, men är inte missnöjd. Laget var ganska nöjda dom med och tränarna var nöjda dom med. Det var en riktigt rolig tid!  Mycket bra minnen.

Tackar för mej

Förlust i semin
Vi hade som mål att vinna B-VM och avancera till A-gruppen. Men idag tog det stopp mot Norge i semin. Vi va inte nära. Norge var bättre. Men vi bättra på siffrorna i tredje. Surt. Placeringsmatch och revanschchans mot Australien imorrn. Sen är det slut. Ska kolla Sverige-Finland i finalen.

Gonatt

Ny seger
Sista gruppspelsmatchen mot Ungern. Måste vinna. Slår passningen till 1-0 i mitt första byte. Blir snuvad på assisten av domaren :( . Blir även snuvad på ett mål i andra perioden när en lagkompis blockar en ungrare :( . Vinner enkelt med 7-2. Semi imorrn kl 13 mot Norge. Ska spöa dem.

Gonatt.

Deutschland-Haus
Idag hade vi besök av familjerna.
Seger
Jag å bröderna Hansen från Nyfors
Vet inte om det var en bestraffning men potatis och spenat till middag kändes som det. Mobilförbud. Efter frukost var det som vanligt teori och en spaziergang. Vi besökte en borg. Inför dagens match var alla sjukt taggade. Min femma var förstafemma. Vi pressade från start och i andra bytet lyckades jag sätta ett skott bakom målisen. Galet skönt. Gjorde 2 assist också. Vi krossade USA med 18-4. Sen kollade vi Ungern-Australien och Sverige-Finland. Snackade med kuriren. Match mot Ungern imorrn.

Första matchen
Första matchen spelad, ett resultat ingen i laget är nöjd med. Här på kvällen fick vi en ganska rejäl sågning av tränarna men samtidigt var det ganska konstruktivt. Välförtjänt. Nu blir det sova o ladda om batterierna, uppstigning 6.45 imorrn. Hörs.

Nervös
Snart ska vi åka till matchen. Vaknade före väckningen imorse. Efter frukost hade vi teori och tog en promenad.  Sen chilla vi på rummen. Är nervös men det går över under uppvärmningen. :)

Nu är det nära
TOP Team på stan

I torsdags flög jag ned till Hamburg för att samlas med mina lagkompisar inför VM slutspelet. Vi körde ganska hårt med 8 pass (inkl ett Coopertest) på tre dagar. Men min resa började egentligen för drygt två år sedan när jag var med på det första lägret med distriktslaget Norden. Med dom spelade jag en turnering och det var då förbundskaptenen Herr Berger såg mig spela och bjöd in mig till det första landslagslägret på hösten 2015. Sedan dess har jag deltagit i landslagssamling var tredje månad och ett veckolångt sommarläger. Men eftersom alla spelarna för träningsdagbok har förbundskaptenen bra koll på spelarna mellan samlingarna.

Efter genomköraren i Hamburg åkte vi måndags morse färjan till Sverige och på kvällen kom vi så fram till vårt boende, ”Deutschland-Haus”, ett vandrarhem strax utanför Växjö. Vi bor två eller tre killar i varje rum. Jag bor ihop med två av killarna i min femma, Max och Hannes. Trots att jag var trött på kvällen så var det svårt att somna.

0800 var det väckning och frukost för att åka till Fortnox Arena för ett lättare träningspass. Kände på golvet (hallen var som förväntat svinbra), lite PP å tvåmål. Träningen gick bra. Efter det en snabbtur på stan. Tillbaks käkade vi kyckling med curry å ris sen lite chill innan det var dags för ett sista pass i hallen. Körde lite mer PP. Blev uppflyttad till första PP.

När vi kom tillbaks var det kvällsmat å ett kort teoripass. Hela laget är sjukt taggade inför matchen imorrn mot Australien. Nu är det sovdags.

Lange bloggar om U19 VM
Ingen har väl missat att Felix Lange spelar U19 VM för Tyskland i Växjö med start senare i veckan. Sedan i torsdags har han befunnit sig på  uppladdningsläger i Tyskland och nu är laget samlat i Växjö.

Med start ikväll kommer han här blogga om livet som landslagspelare. Du följer allt på den här sidan så titta in varje kväll för att få uppdateringar om Langes äventyr i VM.